Drukarka 3D jako pomoc w nauczaniu geografii

W ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości” zakupiliśmy do naszej szkoły drukarkę 3D. Drukarka 3D pozwala na naukę poprzez doświadczenie oraz  poprzez kontakt ucznia z fizycznym przedmiotem czy modelem. Według wielu badań jest znacznie bardziej skuteczna od posługiwania się opisami i zdjęciami. Proste pomoce dydaktyczne które uczniowie mogą sami zaprojektować i wydrukować oraz wziąć do ręki i z bliska obejrzeć są bezcennymi pomocami naukowymi.

Podczas pierwszego uruchamiania drukarki 3D wydrukowaliśmy dwa modele wulkanów: wulkanu stożkowego i wulkanu tarczowego. Pomoce te przydały się podczas zajęć dodatkowych przygotowujących ucznia klasy VIII – Michała Kicińskiego – do rejonowego etapu wojewódzkiego konkursu geograficznego. Dzięki takim trójwymiarowym modelom uczniowie mogą zobaczyć więcej szczegółów i łatwiej jest im podać różnice i podobieństwa między obiektami z przestrzeni geograficznej – w tym przypadku – między wulkanami.