Innowacja z robotyki

Innowacja z robotyki „Programowanie robotów Lego Mindstorms EV3”

Cele innowacji:

  • stymulowanie rozwoju sprawności manualnej i intelektualnej uczniów poprzez wdrażanie ich do pracy w zespołach metodą projektów według 4 zasad: rozpocznij, zbuduj, rozważ, zastosuj,
  • rozwijanie zdolności posługiwania się komputerem i oprogramowaniem Lego Mindstorms EV3,
  • poznawanie praktycznego zastosowania zasad matematyki, mechaniki oraz robotyki,
  • rozwijanie umiejętności pracy w zespole.

Założeniem innowacji pedagogicznej „Programowanie robotów Lego Mindstorms EV3”

jest zdobycie przez uczniów wiadomości i umiejętności z zakresu techniki i automatyki, programowania robotów Lego Mindstorms EV3 podczas dwugodzinnych spotkań, które odbywają się co dwa tygodnie. Uczniowie mają możliwość zbudować robota z wykorzystaniem klocków Lego, silnika i czujników, programować polecenia, a następnie wykonać serię interdyscyplinarnych doświadczeń, jednocześnie rozwijając swoje umiejętności w dziedzinie nowych technologii. Dodatkowo nauczą się podstaw programowania, przy okazji realizując tematy przyrodnicze, matematyczne i techniczne. Na każdych zajęciach będzie budowany inny robot, mający wykonać jakieś zadanie. Później uczniowie będą testować swoje konstrukcje, sprawdzając czy poprawnie realizują przyjęte założenia.

Autor innowacji: Urszula Kaniewska