Trzydniowa wycieczka Skalne Miasto – Praga – Szklarska Poręba

W dniach 7-9 maja 2019 roku uczniowie klas VI, VII i VIII pojechali na trzydniową wycieczkę na południe. W tym roku szkolnym wycieczka miała charakter zagraniczny, bo oprócz zwiedzania południa Polski, zwiedzaliśmy również najciekawsze miejsca znajdujące się u naszych południowych sąsiadów – Czechów.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Adršpašskoteplické skály, czyli Skalne Miasto. Jest to masyw górski w Sudetach Środkowych znajdujący się na terenie Czech, zbudowany z górnokredowych piaskowców. Przepiękne krajobrazy zachwyciły uczestników wycieczki. Mogliśmy zobaczyć wspaniałe formy skalne (np. Głowa Cukru, Rynek Słoni, Kochankowie), które zostały stworzone w sposób naturalny, przechodziliśmy przez wąskie szczeliny, a największą atrakcją był krótki rejs po małym jeziorku. Po prawie trzygodzinnej wędrówce pojechaliśmy na nocleg do Karpacza.
Drugi dzień zaczął się bardzo wcześnie, ponieważ w planach było zwiedzanie Pragi – stolicy Czech. W Pradze zwiedzaliśmy Stare Miasto. Piękne zabytkowe budynki na Hradczanach, Most Karola przepełniony turystami oraz wąskie uliczki z kamieniczkami pozostawiły niezapomniane wspomnienia.
Trzeci dzień wycieczki zaczął się od przejścia do Wodospadu Kamieńczyk. Mimo delikatnego deszczu udało nam się wejść powyżej Szklarskiej Poręby (na około 846 m n.p.m.) i zobaczyć ten zjawiskowy, płynący po granitach wodospad. Wracając przeszliśmy przez Szklarską Porębę i pojechaliśmy dalej, aby zdobyć górę Chojnik. Wchodząc na szczyt całą drogę towarzyszyło nam słońce. Nie było łatwo, ale udało nam się zdobyć szczyt i zobaczyć znajdujące się tam pozostałości zamku z XIV w.
Wieczorem wróciliśmy do domów zmęczeni, ale zadowoleni z wyjazdu.
Opiekunami uczniów byli: p. Agnieszka Klimczak, p. Mariola Kałużna, p. Ilona Wojtczak i p. Tomasz Suleja.